کد خبر : 537
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۷:۳۴

رئیسی: دشمن به دنبال معکوس جلوه دادن نقاط ضعف و پیشرفت ماست

رئیسی: دشمن به دنبال معکوس جلوه دادن نقاط ضعف و پیشرفت ماست
رئیسی با بیان اینکه امام تحول خواه، بهترین تعبیری است که رهبر معظم انقلاب از امام(ره) فرمودند، در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دشمن تلاش کرد این تحول اتفاق نیفتد و امام تحول و مردم تحولخواه تلاش کردند که این نظام تشکیل شود. دشمنان در دهه اول، دهه دوم بسیار فتنه و توطئه کردند که این نظام تثبیت نشود.

به گزارش پایگاه خبری ونیزان؛ آیت الله رئیسی در همایش ملی روایت پیشرفت که صبح امروز دوشنبه(16 بهمن) برگزار شد، گفت: موضوع بسیار با اهمیتی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به تمام ما، بنده به عنوان طلبه خدمتگزار و شما عزیز و فرهیخته تاکید کردند این بود که باید پشرفت‌ها بیان و دیده شود و به نسل نو معرفی شود و عالم امروز باید واقف شود که ما در پرتو انقلاب اسلامی توانستیم گام‌های بلندی را برداریم؛ برای اینکه امید در دل‌ها زنده شود و ارتقا پیدا کند و برای اینکه القاء ناامیدی و یاسی که دشمنان دنبال آن هستند به شکست کشیده شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی و دهه فجر دهه امید است؛ آنچه که امام بزرگوار ما با اعتقاد، باور و با توکل به خدا و اعتماد به نفس پرچمداری آن را انجام داد و ملت به دنبال امام حرکت کردند ایجاد یک تحول بود.

رئیسی با بیان اینکه امام تحول خواه، بهترین تعبیری است که رهبر معظم انقلاب از امام(ره) فرمودند، در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دشمن تلاش کرد این تحول اتفاق نیفتد و امام تحول و مردم تحولخواه تلاش کردند که این نظام تشکیل شود. دشمنان در دهه اول، دهه دوم بسیار فتنه و توطئه کردند که این نظام تثبیت نشود.

رئیس جمهور ادامه داد: آنچه در منطقه  تحت عنوان بیداری اسلامی اتفاق افتاد یک تحول عظیم بود که مردم مسلمان در منطقه اراده کردند مسلمان زندگی کنند. یک بیداری در منطقه و در کشورهای اسلامی به برکت انقلاب اسلامی اتفاق افتاد؛ شرایط مقاومت و ایستادگی در مقابل رژیم جعلی صهیونیستی عوض شد.

وی با بیان اینکه جریان مقاومت جلوه‌اش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جلوه دیگر شد و متحول شد، تاکید کرد: جریان مقاومت به نحوی متحول شد که همه ملت فلسطین ایستادگی در مقابل دشمن را دنبال کردند و جنگ سنگ انتفاضه اول، دوم و سوم تبدیل شد به جنگ با موشک؛ این تحول‌ها همه به برکت انقلاب اسلامی پیش آمد و این پرچمی که امام برافراشتند، این نگاه تحولی امام و انقلاب اسلامی روز به روز علی رغم خاص دشمن پیش رفت، به نحوی پیشرفت‌ها چشم گیرم شد، علی رغم تمام تحریم ها و تهدید ها که رسماً دشمن اعلام کرد فشارهای حداکثری بر جمهوری اسلامی ایران بی اثر شده است؛ رسماً اعلام کردند که هیچ کدام از این فشارها نظام جمهوری اسلامی ایران را نتوانسته متوقف کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: نه جریان منافقین، توطئه‌ها، فتنه‌ها، تهدیدها و نه تحریم‌ها ملت ما و این قطار پیشرفت را نتوانست باز بدارد و همواره این قطار پیشرفت در حال حرکت بود و به اعتراف همه هیچ زمان از حرکت باز نایستاد.

رئیسی ادامه داد: امروز خیلی از رؤسای کشورها که از پارک ها علم و فناوری ما بازدید می کنند و نوآوری ها را می بینند، می گویند چگونه با این همه محدودیت ها توانسته اید پیشرفت داشته باشید؛ این پیشرفت‌ها به برکت حضور مردم، هدایت‌های رهبری فرزانه انقلاب اسلامی و برکت اراده پولادین جوانان عزیز و زنان  و مردان ما در جامعه ما ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال معکوس جلوه دادن نقاط ضعف و پیشرفت ماست، افزود: دشمن با امپراطور رسانه‌ای و خبری‌اش دنبال این است که نقاط قوت و پیشرفت ما را به نحو دیگری جلوه دهد و با شایعات و جو سازی‌ها و فضاسازی‌ها به دنبال این است که نقاط کاستی و ضعف را بزرگنمایی کند؛ دنبال این است که رشادت‌ها، شجاعت‌ها و ایستادگی‌ها و بسیاری از مظاهر پیشرفت را در روح و جان و روان جامعه ما وجود دارد که به تصویر کشیدن آن امکان‌پذیر نیست، تبدیل کند امیدها را به یأس، پیشرفت‌ها و نقاط قوت را آنقدر بد جلوه دهد که نقاط پیشرفت قوت را به نقاط ضعف معرفی شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر روایت نکنیم روایتمان خواهند کرد، اگر روایت صادقانه‌ای از آنچه که از پیشرفت ها کشور دارد انجام نشود دیگران به نحوی روایت خواهند کرد که با واقعیت بسیار فاصله دارد.

رئیس جمهور ادامه داد: بیانیه گام دوم گزارش کاملی‌است از پیشرفت‌های کشور و ارائه یک واقعیت‌هایی از انقلاب شکوهمند اسلامی و در عین حال ارائه راهکارهایی برای رفع مشکلات کشور؛ یک سند کاملی‌است برای اینکه انسان بتواند واقعیت‌ها را در این بیانیه ببیند و در عین حال ببیند چه باید در گام بعدی کرد.

وی افزود: آنچه انقلاب اسلامی امام بزرگوار ما و مردم ما ۲۲ بهمن ۵۷ فریاد می‌زدند برای آزادی قدس شریف برای حمایت از فلسطین امروز گفتمان همه دنیا شده است؛ حقانیت این نگاه و حقانیت این موضع برای همه جهانیان روشن شده است.

رئیسی با بیان اینکه پیشرفت‌های ایران اسلامی به برکت حضور مردم، هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و به برکت اراده پولادین جوانان عزیز و زن و مرد ایرانی حاصل شده است، گفت: بیان پیشرفت‌ها امید را در دل مردم زنده می‌کند، دشمن با امپراطوری رسانه‌ای و خبری خود به دنبال معکوس جلوه دادن نقاط ضعف و پیشرفت کشور است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن با شایعات و جوسازی و فضاسازی به دنبال بزرگنمایی نقاط ضعف است، خاطر نشان کرد: به طوری که در ذهن برخی، نقاط پیشرفت به عنوان نقاط ضعف تلقی شود. دشمن به دنبال تبدیل کردن امیدها به یاس است؛ قصد دارد رشادت‌ها، ایستادگی‌ها و بسیاری از مظاهر پیشرفت را که در روح و جان و روان جامعه ما وجود دارد را تاریک جلوه دهد.اگر نبودند کسانی که حادثه عاشورا را خوب معرفی کنند و ابعاد آنرا بیان کنند، معلوم نبود که نسل‌ها و عصرهای بعد از عاشورا مطلع می‌شدند یا خیر.

رئیس جمهور بیان کرد: در جنگ اراده ها، اراده ملت ایران بر مستکبران پیروز شده است و این پیروزی را باید روایت کرد تا آنها روایت نکنند؛ اگر روایت نکنیم، روایت می شویم. باید صاحبان فهم و درک، صاحبان سخن و بیان و صاحبان قلم تلاش کنند روایتگری آنچنانی که باید بشود؛ چون ما در جنگ روایت ها قرار داریم همچنان که در جنگ اراده ها هستیم.

وی درادامه تاکید کرد: در جنگ و ستیز اراده ها، اراده ملت ایران پیروز شد اما در جنگ روایت ها مثلا در ماجرای به این واضحی فلسطین می بینید که بر همه دنیا واضح است اما روایتگری از این جریان را ببینید که چگونه صورت می گیرد.جریان فلسطین را دارند از 7 اکتبر تحلیل می کنند؛ جریان فلسطین از 7 اکتبر تحلیل نمی شود بلکه 75 سال ستم بر ملت فلسطین است یک نقطه آن 7 اکتبر است.

 رئیسی گفت: جریان صهیونیستی تمام خبرگزاری های مؤثر و پلتفرم های اثرگذار در دنیا که مشتری زیادی دارند در خدمت گرفت تا روایتگری را تغییر دهد این را من به عنوان خبر می گویم که بسیار تلاش کرد تا روایت خود را به جوامع منتقل کند اما از بس که مسأله فلسطین روشن است، نتوانستند کاری کنند.مثل قضیه حاج قاسم سلیمانی است که عکس و اسمش ممنوع است؛ اوایل اینگونه نبود اما بعد دیدند که نام حاج قاسم خودش دارد در دنیا حاج قاسم ها تولید می کند لذا عکس و سخن و بیان خاطرات از او ممنوع شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.