کد خبر : 635
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸

کشورهای خارجی در نمایشگاه گردشگری تهران حضور می‌ یابند

کشورهای خارجی در نمایشگاه گردشگری تهران حضور می‌ یابند
شالبافان گفت: در نمایشگاه، رویدادهای جانبی متعددی از جمله نشست با معاونت‌های عمرانی و رؤسای شوراهای شهرها برگزار می‌شود. همچنین نشست شهرداران سه شنبه ۲۴ بهمن برگزار خواهد شد. میزگردها و دوره‌های آموزشی نیز یکی از اصلی ترین بخش‌های نمایشگاه است.

به گزارش پایگاه خبری ونیزان؛ علی اصغر شالبافان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، در نشستی پیرامون برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران که امروز در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی برگزار شد، گفت: نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته از ۲۳ تا ۲۶ بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

وی گفت: این نمایشگاه که از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های کشور است، در ۲۰ سالن و ۶۰ هزار متر مربع و با ۹۸۷ غرفه مشارکت کننده برگزار می‌شود. ۹ سالن آن به شرکت‌های دانش‌بنیان، یک سالن با حضور مشارکت کنندگان خارجی و یک سالن هم برای گردشگری سلامت در نظر گرفته شده است. برای هر استان نیز تم‌های مختلفی در نظر گرفته‌ایم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی افزود: حضور گروه‌های آئینی یکی از ویژگی‌های دیگر نمایشگاه است. همچنین بخش گردشگری خوراک به صورت ویژه دیده شده است. یکی از جلوه‌های نمایشگاه امسال حوزه سرمایه‌گذاری است. در این چند روز ۶۰۰ بسته سرمایه گذاری در کنار هزار و ۵۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری با مشارکت معاونان استانداری‌ها ارائه می‌شود.

شالبافان تصریح کرد: کشورهای روسیه، ترکیه، مالزی، اندونزی، تایلند، ازبکستان، ویتنام، تاجیکستان، زیمباوه، تانزانیا و سریلانکا در این نمایشگاه غرفه دارند. همچنین برای شرکت‌کنندگان خارجی فضاهای گفت‌وگو تهیه شده است. ضمن اینکه ۶۹ دفتر خدمات مسافرتی خارجی به غیر از دفاتری که غرفه دارند اعلام حضور کردند که بیشتر از شهرهای کازان و سنت پترزبورگ روسیه هستند.

وی افزود: بازدیدکنندگانی از مالزی اندونزی، عراق و تونس خواهیم داشت. همچنین مسؤولانی از جمله دبیرکل سازمان جهانی گردشگری و هیأت همراه، دبیرکل اکو و سازمان همکاری‌های اسلامی و رئیس کمیته گردشگری ازبکستان به نمایشگاه ملی آیند. دانشجویان بیش از ۲۰ دانشگاهی که رشته گردشگری دارند نیز در این برنامه حضور دارند.

شالبافان گفت: در نمایشگاه، رویدادهای جانبی متعددی از جمله نشست با معاونت‌های عمرانی و رؤسای شوراهای شهرها برگزار می‌شود. همچنین نشست شهرداران سه شنبه ۲۴ بهمن برگزار خواهد شد. میزگردها و دوره‌های آموزشی نیز یکی از اصلی ترین بخش‌های نمایشگاه است.

معاون گردشگری شرح داد: باید نتایج برگزاری نمایشگاه ارزیابی شود اما اینجا محلی برای نمایش و عرضه داشته است این یکی از اصلی ترین اهداف است. به همین دلیل یکی از تم های نمایشگاه، سرمایه گذاری است. پاسخ به سوالات سرمایه گذاران در این نمایشگاه انجام می‌شود. نمایشگاه یکی از مهمترین محفل ذی نفعان است پس باید هدفمند و پر شور برگزار شود.

وی ادامه داد: ۲۰ اینفلوئنسر از کشورهایی از جمله چین، مالزی و برزیل به ایران برای تولید محتوای گردشگری می آیند. تولید محتوای خوبی در حوزه گردشگری کشورهای که لغو روادید شده، انجام شده است که بخشی از آنها در نمایشگاه رونمایی می‌شود. از کشورهای لغو روادید شده آژانس‌های گردشگری نیز در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

شالبافان گفت: حضور گروه‌های رسانه‌ای را در کشور داشته‌ایم. این کار مستمری است که همیشه انجام می‌شود. بازیگر بالیوودی نیز به ایران آمد و چند وقت پیش یک نشست رسانه‌ای هم برگزار کرد.

مصطفی فاطمی مدیرکل گردشگری داخلی، در این نشست گفت: تم نمایشگاه سال بعد مشخص شده است. تم هر استان را اداره کل‌های میراث فرهنگی مشخص و طراحی کرده‌اند.

وی افزود: سال قبل که بخش‌هایی، موضوع خوراک بیشتر دیده شد، انتقاد به نمایشگاه افزایش پیدا کرده بود. سعی کردیم این موضوع را حل کنیم. امسال که اعلام شد که خوراک حذف می‌شود، باز هم انتقاد کردند. به همین دلیل گفتیم یک بخش جدا برای آن در نظر گرفته شود.

فاطمی با ذکر اینکه ۲۶ گروه آئینی نیز در برنامه حضور دارند، اعلام کرد: زمان‌بندی اجرای برنامه‌های موسیقی اعلام می‌شود.

نیما آذری رئیس هیأت مدیره مؤسسات آموزشی گردشگری کشور، با بیان اینکه در این نمایشگاه ریاست کمیته آموزش نمایشگاه را نیز بر عهده دارد، افزود: ساختار نمایشگاه به سبب نوع مخاطب و تنوع رویداد نمی‌تواند ساختار عمیق با زمان مکفی باشد؛ به همین دلیل به معرفی پتانسیل‌ها می‌پردازیم. بنابراین ۴۲ برنامه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: چالش‌های سرمایه گذاری و واکاوی ظرفیت‌های نوظهور از جمله برنامه‌های آموزشی این چند روز است. همچنین ۷ پنل و ۲۴ کارگاه آموزشی از جمله گردشگری کشاورزی آینده گردشگری در عصر هوش مصنوعی و … را داریم.

نیک‌بین دبیر همایش گردشگری سلامت در نمایشگاه، نیز اظهار داشت: این همایش در ۲ روز اول نمایشگاه برگزار می‌شود. همچنین پیرامون گردشگری سلامت، ۸۵ مقاله ارزشمند به دست ما رسیده که با داوری انجام شده تا کنون ۵۱ مقاله مورد پذیرش قرار گرفته و برنامه‌ریزی برای ۶ پنل تخصصی انجام شده است.

در این نشست اعلام شد که ۶۰۰ بسته سرمایه گذاری در نمایشگاه گردشگری ارائه می‌شود. همچنین ۴۶۳ شرکت شامل بوم‌گردی‌ها، آژانس‌ها و مجتمع‌های گردشگری در ۹ سالن به موضوع سرمایه‌گذاری می‌پردازند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.