کد خبر : 639
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹

اردن تاریخ‌سازی کرد/ صعود اردن به فینال جام ملت های آسیا

اردن تاریخ‌سازی کرد/ صعود اردن  به فینال جام ملت های آسیا
این بازی در نهایت با برتری ۲ بر صفر شاگردان حسین عموطه به پایان رسید تا این تیم که برای اولین بار به جمع ۴ تیم برتر آسیا رسیده، نخستین حضور خود در فینال را نیز تجربه کند.

به گزارش پایگاه خبری ونیزان؛ در اولین بازی مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا از ساعت ۱۸:۳۰ امشب تیم‌های کره جنوبی و اردن که در مرحله گروهی به تساوی ۲ بر ۲ رضایت داده بودند، مقابل هم قرار گرفتند.

این بازی در نهایت با برتری ۲ بر صفر شاگردان حسین عموطه به پایان رسید تا این تیم که برای اولین بار به جمع ۴ تیم برتر آسیا رسیده، نخستین حضور خود در فینال را نیز تجربه کند.

در دقیقه ۱۸ کره‌ای ها با ضربه چیپ سون هیونگ مین به گل رسیدند که این گل آفساید اعلام شد.

در دقیقه ۳۱ محمد عبدالله اماراتی در برخورد بین  یزان العرب و سئول یونگ وو به سود کره اعلام پنالتی کرد که پس از بازبینی صحنه از طریق VAR، تصمیم خود را تغییر داد.

در دقیقه ۳۲ ضربه سر لی جائه سونگ به تیر عمودی سمت راست  دروازه اردن برخورد کرد.

در نیمه اول اردنی‌ها موقعیت‌های خطرناک بیشتری روی دروازه حریف شرق آسیایی خود ایجاد کردند اما این نیمه جذاب با تساوی بدون گل تمام شد.

دیوید بکهام، چهره مشهور فوتبال انگلیس نیز تماشاگر ویژه بازی بود.

در دقیقه ۵۳، روی اشتباه پارک یونگ وو در میانه زمین برای ارسال پاس رو به عقب، توپ به موسی التعمری رسید تا این بازیکن با یک پاس در عمق یزان النعیمات را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان کره‌جنوبی قرار بدهد و گل اول اردن با ضربه چیپ یزان به ثمر برسد.

۱۳ دقیقه بعد خود التعمری، ستاره تیم مونت پلیه فرانسه روی حرکت انفرادی با یک ضربه دقیق گل دوم اردن را در دقیقه ۶۶ به ثمر رساند تا کار برای شاگردان کلینزمن که با برتری مقابل عربستان و استرالیا به نیمه نهایی رسیده بودند تمام شود.

این نتیجه در حالی رقم خورد که اردن در نیمه دوم نیز فرصت های بیشتری برای گلزنی به دست آورد تا ثابت کند تیم شایسته‌ای برای حضور در فینال است‌.

اردنی‌ها به عنوان تیم سوم گروه E راهی یک هشتم شدند و پس از حذف کردن عراق، تاجیکستان و کره، اکنون منتظر مشخص شدن رقیب خود در فینال بین ایران و قطر هستند.

حسرت کره جنوبی هم که از سال ۱۹۶۰ قهرمان آسیا نشده برای رسیدن به این عنوان دست کم به ۶۷ سال رسید.

محمد حشیش و احسان حداد از اردن و هوانگ این بئوم،  چو جوئه سونگ و جونگ سئونگ هیون از کره با کارت زرد داور اماراتی جریمه شدند.

۴۲۸۵۰ نفر تماشاگر این بازی بودند.

بازی نهایی این تورنمنت از ساعت ۱۸:۳۰ شنبه ۲۱ بهمن در ورزشگاه لوسیل انجام می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.