کد خبر : 359
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۶:۵۳

مقاومت عراق وارد می‌شود/ موشک باران عین الاسد و حیفا

مقاومت عراق وارد می‌شود/ موشک باران عین الاسد و حیفا
وطن امروز نوشت: بزرگ‌ترین حمله مقاومت عراق به پایگاه اشغالگران آمریکایی در این کشور با شلیک ۴۰ راکت و موشک همراه بود. مقامات آمریکایی می‌گویند برخی موشک‌های شلیک شده از نوع بالستیک بوده که بر اثر آن چندین نظامی آمریکایی مجروح شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری ونیزان؛ روز گذشته منابع عراقی از حمله جدید به محل استقرار نظامیان اشغالگر آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار در غرب این کشور خبر دادند. مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد یک حمله سنگین موشکی به پایگاه اشغالگران آمریکایی در عین‌الاسد در غرب عراق انجام داده است. بلافاصله پس از اعلام خبر حمله موشکی مقاومت عراق به پایگاه عین‌الاسد، العربیه به نقل از یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد عین‌الاسد با بیش از 20 موشک هدف قرار گرفته است. همزمان برخی منابع به المیادین اعلام کردند: پایگاه عین‌الاسد هدف حمله سنگین موشکی قرار گرفته است. حداقل 10 موشک به حومه و بخش استقرار نیروهای آمریکایی اصابت کرده است. برخی موشک‌ها از سوی سامانه‌های پدافندی آمریکایی ساقط شده است. این اظهارنظر‌ها اما با اعلام مقامات آمریکایی در گفت‌و‌گو با رویترز تکمیل شد.

یک مسؤول آمریکایی به خبرگزاری رویترز اعلام کرد عین‌الاسد هدف حملات موشکی بالستیک قرار گرفته است. این مسؤول آمریکایی به زخمی شدن شماری از نظامیان آمریکایی در این پایگاه اذعان کرد. برخی منابع عراقی اعلام کردند 40 موشک به این پایگاه شلیک شده است. بامداد روز جمعه نیز هشدار آژیر خطر در شهر حیفا به صدا درآمد. این بار چندم است که این شهر بندری در سرزمین‌های اشغالی فلسطین مورد اصابت موشک یا پهپاد قرار می‌گیرد. در چند هفته بعد از جنگ غزه این شهر آماج حملات نیروهای مقاومت از درون لبنان، سوریه و عراق بوده است که نشان می‌دهد حملات به بندر ایلات یا ‌ام‌الرشاش به ارتش یمن سپرده شده و حملات به حیفا هم توسط بخش دیگری از محور مقاومت انجام می‌شود.

2 شب قبل بود که رسانه‌های صهیونیستی از شنیده شدن صدای چند انفجار در حیفا خبر دادند. بر پایه گزارش رسانه‌های عبری، آژیر خطر مجددا در شمال فلسطین اشغالی در پی نفوذ یک پهپاد به آسمان بندر اشغالی حیفا به صدا درآمد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در پی شنیده شدن آژیر هشدار در آسمان شهر اشغالی حیفا مدعی شد یک پهپاد با نفوذ به آسمان حیفا در مسیر هدف قرار دادن یک کارخانه نظامی رهگیری شده است. از سوی دیگر، منابع با انتشار ویدئوهایی از حمله راکتی موفق گروه‌های مقاومت به اهدافی در شهر اشغالی حیفا و وقوع انفجارهای مهیب خبر دادند.

برخی منابع عبری نیز ادعا کردند حمله به حیفا از خاک لبنان انجام شده است. منابع خبری هنوز درباره جزئیات و خسارات این حمله گزارشی منتشر نکرده‌اند. گفتنی است گروه‌های مقاومت بارها حملات موشکی و پهپادی ضد شرکت «رافائل» از بزرگ‌ترین شرکت‌های رژیم صهیونیستی در زمینه ساخت تجهیزات جنگی پیشرفته در شهر حیفا انجام داده‌اند.

اوایل عملیات توفان الاقصی و اواخر مهر‌ماه حیفا برای نخستین بار شاهد حملات مهمی بود. نیروهای مقاومت فلسطین از غزه با موشک‌های «عیاش 250» بندر حیفا را مورد اصابت قرار دادند که خسارات زیادی به بار آورد.

همچنین اواخر آبان سال جاری هم دوباره این بندر ساحلی که برای اسرائیل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، مورد حمله موشکی قرار گرفت. در همان زمان همزمان با حملات موشکی نیروهای مقاومت فلسطینی به سرزمین‌های اشغالی، رسانه‌های عبری از وقوع انفجاری مهیب در جنوب شهر بندری حیفا خبر داده بودند.

منابع عبری ادعا کردند یک شیء مهاجم در آسمان شهر حیفا رهگیری شده اما آژیرهای هشدار در این شهر به صدا درنیامده است. برخی منابع نیز گزارش دادند سامانه‌های پدافند موشکی گنبد آهنین و پاتریوت برای رهگیری هدفی در آسمان حیفا فعال شدند. دقایقی بعد رسانه‌های صهیونیستی ادعا کردند یک فروند پهپاد ورودی از حریم هوایی لبنان از سمت دریا به منطقه حیفا رهگیری شده است.

اوایل دی امسال هم رسانه‌های صهیونیستی که اخبار مربوط به انفجارها در بندر حیفا را شدیدا سانسور می‌کنند، اعلام کرده بودند 3 شیء مشکوک را در نزدیکی بندر حیفا شناسایی کرده‌اند که به گفته مقاومت این اشیا همان پهپادهای مقاومت بودند که به بخشی از بندر حیفا اصابت کردند. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد در پی عبور پهپاد از مرز لبنان، سامانه‌های پدافندی در شمال حیفا فعال شده‌اند. وی مدعی شد ارتش رژیم صهیونیستی پهپاد نفوذی را رهگیری کرده است. شهرک‌نشینان صهیونیست نیز اعلام کردند صدای چندین انفجار را در حیفا و «کریات حاییم» شنیده‌اند.

اما یکی از مهم‌ترین حملات به حیفا توسط مقاومت عراق انجام شد. اوایل دی امسال مقاومت عراق با یک موشک دوربرد الارقب (کروز پیشرفته) یک هدف حیاتی را در حیفای اشغالی مورد اصابت قرار داد.

«حسین الموسوی» سخنگوی جنبش نجبای عراق در سخنانی درباره بمباران حیفا گفت: «این پیام روشنی است که محور مقاومت از اهداف راهبردی خود در منطقه دست برنمی‌دارد». الموسوی گفت: «مقاومت می‌تواند این نبرد را برای مدت طولانی مدیریت کند، زیرا توانایی‌هایی دارد که آن را قادر می‌کند در زمان طولانی به جنگ ادامه دهد».

سخنگوی جنبش نجبا همچنین افزود: «هدف قرار دادن حیفا پیامی از سوی مقاومت است که می‌تواند به مناطقی فراتر از آن دست یابد. ما یک هدف روشن داریم و آن این است که نقشه آمریکا در منطقه را به هم بزنیم و تلاش‌های دشمن صهیونیستی در غزه را منحرف کنیم. ما درباره یک هدف لحظه‌ای صحبت نمی‌کنیم، بلکه درباره یک سیستم یکپارچه برای مقابله با آنچه آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام می‌دهند صحبت می‌کنیم».

از سویی همین چند روز قبل هم صدا و تصویر انفجاری مهیب در حیفا شنیده و منتشر شد که بسیاری از مسؤولان صهیونیست را به تکاپو انداخت. در حالی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای از احتمال اصابت یک موشک به حیفای اشغالی خبر می‌دهد که مسؤولان صهیونیست ادعای دیگری درباره علت این انفجار مطرح کرده‌اند. «فراس یاغی» کارشناس امور رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد: به نظر می‌رسد یک حادثه امنیتی در خلیج حیفا رخ داده و محافل اسرائیلی از اصابت یک موشک به این منطقه سخن می‌گویند.

در حالی محافل خبری از احتمال اصابت یک موشک به حیفای اشغالی خبر داده‌اند که مسوولان آتش‌نشانی در رژیم صهیونیستی مدعی شدند انفجار حیفا در رآکتور «کارمل الیونز» رخ داده و برآوردهای اولیه نشان می‌دهد این انفجار به دلیل «فشار زیاد داخل بدنه» بوده است.

محور مقاومت در عراق، لبنان، سوریه و یمن بارها بعد از عملیات توفان الاقصی نشان داده است براحتی می‌تواند اسرائیل را هدف قرار دهد. هر کدام از این اضلاع به صورتی وارد این درگیری شده‌اند؛ یمن با بستن دریای سرخ به روی اسرائیل و زدن بندر ایلات، عراق با حمله به جولان اشغالی و بندر حیفا و لبنان هم با درگیری و زدن پایگاه‌های اسرائیل در شمال سرزمین‌های اشغالی این کار را انجام می‌دهند.

همچنین روز گذشته پایگاه آمریکایی عین‌الاسد واقع در غرب عراق مورد هجوم گسترده موشکی قرار گرفت. صابرین‌نیوز به نقل از منابع ویژه خود گزارش داد این حمله از نظر تعداد موشک‌ها بزرگ‌ترین حمله به پایگاه عین‌الاسد از زمان شروع حملات به پایگاه‌های آمریکایی بعد از هفتم اکتبر به شمار می‌رود. منابع خبری اعلام کردند مقاومت اسلامی عراق مسؤولیت این حمله را بر عهده گرفته است. مقاومت اسلامی عراق از زمان آغاز تجاوزهای رژیم صهیونیستی به غزه در هفتم اکتبر، همواره پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه را مورد هدف قرار داده است.

روز گذشته همچنین ارتش یمن کلیپی از کشتی آمریکایی توقیف شده منتشر کرد که در آن تصاویر شهید سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس به نمایش گذاشته شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.