کد خبر : 2602
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰

ششمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس

ششمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس
ششمین جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت از حوالی ساعت 14 امروز آغاز شد و نمایندگان موافق و مخالف وزرای پیشنهادی، دیدگاه‌ها و نظرات خود را مطرح کردند.

به گزارش پایگاه خبری ونیزان؛ به نقل از فارس، صبح امروز نیز در پنجمین جلسه مجلس برنامه‌های وزرای پیشنهادی جهاد کشاورزی و دادگستری مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان موافق و مخالف وزرا به بیان مطالب خود پرداختند و وزرای مذکور از برنامه‌های خود دفاع کردند.
در جلسه نوبت عصر نمایندگان مردم در خانه ملت به بررسی برنامه‌ها و نظرات وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و راه و شهرسازی پرداختند.
موافقت کمیسیون صنایع مجلس با وزیر پیشنهادی دفاع
زهرا سعیدی مبارکه سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت امیر خلبان عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گزارش این کمیسیون را قرائت کرد.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با پیشنهاد امیر خلبان عزیز نصیرزاده برای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موافقت کرد.
در ابتدای جلسه نوبت عصر، نمایندگان موافق و مخالف وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به بیان مطالب و نظرات خود پرداختند.
سلیمانی: معیشت نیروهای مسلح یکی از مهم‌ترین مسائل است
یاسر سلیمانی نماینده بافت، راور و برزویه در مجلس در مخالفت با عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع، گفت: وزارت دفاع نقش بسیار مهمی در مسائل امنیتی و دفاعی دارد. چند نکته مهم وجود دارد. چرا شهید هنیه در تهران ترور شود؟ نقش مهمی که ما می‌توانیم در حوزه پيشگيرانه داشته باشیم بسیار حائز اهمیت است به خصوص در حوزه فناوری‌های نوین.
سلیمانی تصریح کرد: مسأله معیشت نیروهای مسلح یکی از مهم‌ترین مسائل است. امروز باید تمام توان خود را به کار بگیریم که زبده‌ترین و کارآمدترین نیروهایمان را در وزارت دفاع حفظ کنیم. نه این که این عزیزان به علت مشکلات معیشتی مجبور شوند جای دیگری بروند.
بابایی کارنامی: مردمی‌سازی باید در برنامه راهبردی نصیرزاده لحاظ شود
علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس در مخالفت با عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع، گفت: وزارت دفاع ۲ وظیفه دفاعی و نظامی دارد. از ظرفیت‌های مردم و بخش خصوصی باید استفاده کنیم تا ظرفیت‌های اقتصادی را در کنار نگاه‌هایی که در برنامه‌های راهبردی وزیر وجود دارد. مورد استفاده قرار گیرد.
نماینده ساری عنوان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس ۲ پیشنهاد را مطرح کرده است. بهتر بود بهره‌گیری از ظرفیت‌های سازمان‌هایی مثل شانگهای و بریکس مورد توجه قرار گیرد. همچنین در بخش‌های مشارکت‌های دفاعی ملی یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری در کنار هوشمند‌سازی، مردمی‌سازی بوده که در برنامه راهبردی حضرتعالی باید لحاظ شود.
رحیم زارع: امیر نصیرزاده فرمانده عملیاتی و دارای تفکر راهبردی است
رحیم زارع نماینده مردم آباده، بوانات، خرم‌بید، سرچهان و مشهد مرغاب در مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سخنانی به عنوان موافق گفت: امیر نصیرزاده از سرمایه‌های جمهوری اسلامی ایران است و دوره‌های تکاملی مدیریتی و تحصیلی را گام به گام طی کرده است و در هر سمت و مسئولیتی توانمندی مدیریتی خود را در حد توان نشان داده است و فرزند راستین انقلاب و ولایتمدار است و رهبر معظم انقلاب نیز از ایشان تقدیر کرده‌اند.
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با بیان اینکه نصیرزاده فرمانده عملیاتی و دارای تفکر راهبردی است، ادامه داد: ایشان در سطوح علمی نیز با نظریه‌پردازی فضای ژئوپلیتیکی قدرت هوایی و ارائه به جامعه علمی کشور تفکر علمی خود را اثبات کرد و از سوابق و عملکردشان در حوزه نیروهای مسلح بیانگر فرماندهی کم نظیرشان است و راه‌اندازی صنعت قطعه‌سازی در نیروی هوایی نشانه اعتقاد ایشان و تکیه بر تولید ملی و سرمایه‌های انسانی و استفاده از نخبگان علمی و دانشمندان کشور است.
طهماسبی: امیر نصیرزاده دارای سوابق برجسته میدانی و ستادی است
فرهاد طهماسبی نماینده مردم استهبان و نی‌ریز در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی دفاع، گفت: امیر سرتیپ نصیرزاده حدود ۴۰ سال سابقه برجسته میدانی و ستادی در حوزه‌های دفاعی را دارد که به‌تدریج و پله به پله مراحل رشد مدیریتی را از خلبان هواپیماهای شکاری تا فرماندهی نیروهای هوایی و جانشینی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را طی کرده‌اند.
طهماسبی با بیان اینکه امیر سرتیپ نصیرزاده یک تجربه توأم با مطالعه، تحقیق و آموزش را دارد، افزود: جامعیت شخصیتی که در ابعاد علمی، عملی و صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و جهادی ایشان وجود دارد توان تعاملی و هماهنگ‌سازی در نقش‌آفرینی وزارت دفاع بین دولت و نیروهای مسلح و همچنین با مجلس با تقویت زمینه‌های همکاری در حوزه‌های کشوری و لشکری را برقرار می‌سازد.
میرمحمدی: دولت را چگونه برای وضعیت معیشتی کارکنان نیروهای مسلح پای کار می‌آورید
سید جلیل میر محمدی میبدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در صحن علنی مجلس گفت: در رابطه با وضعیت معیشتی مجموعه نیروهای مسلح، چه عزیزان بازنشسته و چه کسانی که شاغل هستند در نیروهای مختلف، چگونه میخواهید دولت را پای کار بیاورید.
میرمحمدی اظهار کرد: شما میبینید امنیت کشور و دفاع در همه عرصه‌ها بر شانه این بزرگواران است؛ انتظاری که وجود دارد و بنده در برنامه شما ندیدم، شما بصورت شفاف مشخص کنید که چگونه می‌خواهید دولت و سازمان برنامه و بودجه را پای کار بیاورید؛ ما هم در مجلس به شما کمک می‌کنیم که بحث وضعیت معیشتی ارتقا پیدا کند.
طغیانی: موضوع صنعت و حوزه‌های اقتصادی در برنامه‌های وزیر ایرادات جدی دارد
مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع، گفت: در برنامه امیرنصیرزاده کما اینکه در برنامه سایر وزرای دفاع هم ما این را داشتیم، موضوع صنعت و حوزه‌های اقتصادی به ویژه در جاهایی که صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح عمل میکند، ایرادات جدی وجود دارد.
طغیانی ادامه داد: اداره یکی از صنعتی‌ترین وزارتخانه‌های کشور با نگاه نیروهای مسلح امکان‌پذیر نیست مگر اینکه سازمان ارتباط صنعتی داخل وزارتخانه و بیرون وزارتخانه (شرکت‌های دانش‌بنیان) باز آرایی شود.
نجفی: امیر نصیرزاده سابقه درخشانی دارد
ابراهیم نجفی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سخنانی به عنوان موافق، گفت: دلیل موافقت بنده با برنامه‌های امیر نصیرزاده در دو مقوله است یکی اینکه ایشان رزومه‌ای مشخص، شفاف و سابقه درخشانی دارد. مقوله دوم برنامه ایشان است.
نجفی ادامه داد: در حوزه فضایی و هوایی ایشان برنامه‌هایی را ارائه دادند همچون توسعه ظرفیت‌های ماهواره‌ای و پرتاب بیش از 20 ماهواره، توسعه زیرساخت‌های پایگاه‌ پرتاب چابهار در زمینه رزم دریایی، توسعه زیرساخت‌های صنعتی، توسعه شناورهای سطحی و غیرسطحی، تولید انواع اژدرهای سنگین دومنظوره، توسعه انواع شناورهای رزمی، ارتقاء شناورهای تندرو نظامی، توسعه فناوری انواع شناوری‌های تندرو سطحی و زیرسطحی.
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم در ادامه تأکید کرد: نصیرزاده در حوزه رزم هوایی برنامه‌هایی همچون دستیابی به هواپیماهای مسافربری و جنگنده، طراحی ساخت بالگردهای نظامی، طراحی ساخت موتورهای نیروهایی برای دفاع از کشور، ارتقاء و توسعه ساخت محصولات پهپادی و طراحی و ساخت انواع هواپیمای پرنده و ساخت موتورهای جنگنده و … را داشته است.
سلمان زارع: امیر نصیرزاده از نخبگان کشور و افتخارات نظام است
سلمان زارع نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی دفاع، گفت: سوابق ارزنده امیر نصیرزاده قابل وصف نیست و ایشان از افتخارات نظام ما است.
وی افزود: خلبان نصیرزاده از نخبگان بی‌نظیر کشور و جهان بوده و به آقای پزشکیان و ملت قهرمان ایران تبریک عرض می‌کنم که ایشان را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انتخاب کرده است.
نماینده مردم لاهیجان در مجلس، اظهار کرد: آقای رئیس جمهور، مردم ایران در انتظار تحقق وعده‌های شما هستند. کشور ایران سرشار از نیروی انسانی غنی و منابع طبیعی است.
نمانده مردم لاهیجان در مجلس در پایان، گفت: امیر نصیرزاده موفق‌ترین فرمانده نیروی ارتش ایران است. طراحی و تولید قطعه‌های هواپیماهای جنگی و مسافربری، از جمله کارهای حائز اهمیت ایشان بوده است. از شما نمایندگان عزیز می‌خواهم با رأی قاطع با انتصاب این فرمانده دلاور به افتخارات ما در کشور افزوده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.